DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
30.01.2025
|
Dersin Adı: Tensör Analiz | Course Name: Tensor Analysis |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 497/E | 6, 7, 8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
İngilizce
(English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT232E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
40 | - | 60 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Koordinat Dönüşümleri, Skaler İnvaryantlar, Kontravaryant ve Kovaryant vektör Alanları. Kovaryant ve Kontravaryant Tensör Alanları, Simetrik ve Antisimetrik Tensör Alanları, Tensörler Üzerine Cebirsel İşlemler. Daraltma, Bölüm Kuralı. Metrik Tensör, Karşıt Tensör, Christoffel Sembolleri, Kovaryant Türev, Gradient, Diverjans, Rotasyonel. Bazı Fiziksel Uygulamalar. |
Transformation of Coordinates, Scalar İnvariants, Covariant and Contravariant Vector Fields. Covariant and Contravariant Tensor Fields, Symmetric and Antisymmetric Tensor Fields, Algebraic Operations on Tensors. Contraction, Quotient Rule, Metric Tensor, Reciprocal Tensor, Christoffel Symbols, Covariant Derivative, Gradient, Divergence and Rotational. Some Applications to Physics. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Koordinat Dönüşümleri | I |
2 | Koordinat Dönüşümleri, Skaler İnvaryantlar | I |
3 | Skaler İnvaryantlar¸ Kontravaryant ve Kovaryant Vektör Alanları | I, II |
4 | Kovaryant ve Kontravaryant Tensör Alanları | I, II |
5 | Simetrik ve Antisimetrik Tensör Alanları | I, II |
6 | Tensörler Üzerine Cebirsel İşlemler | I, II |
7 | Tensörler Üzerine Cebirsel İşlemler, Daraltma, Bölüm Kuralı | I, II |
8 | Metric Tensör, Karşıt Tensör, | II |
9 | Christoffel Sembolleri, Kovaryant Türev | II |
10 | Gradient, Diverjans, Rotasyonel, Eğrilik Tensörü | II, III |
11 | Eğrilik Tensörü Ve Özellikleri | II, III |
12 | Konformal Dönüşümler Altında Christoffel Sembollerinin ve Eğrilik Tensörünün Özellikleri | II, III |
13 | Tensör Analizi Yöntemlerinin Fizikteki Uygulamaları | III, IV |
14 | Tensör Analizi Yöntemlerinin Mühendislikteki Uygulamaları | IV |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Transformation of Coordinates | I |
2 | Transformation of Coordinates, Scalar Invariants | I |
3 | Scalar Invariants, Covariant and Contravariant Vector Fields | I, II |
4 | Covariant and Contravariant Tensor Fields | I, II |
5 | Symmetric and Antisymmetric Tensor Fields | I, II |
6 | Algebraic Operations on Tensors | I, II |
7 | Algebraic Operations on Tensors, Contraction, Quotient Rule | I, II |
8 | Metric Tensor, Reciprocal Tensor, | II |
9 | Christoffel Symbols, Covariant Derivative | II |
10 | Gradient, Divergence and Rotational, Curvature Tensor | II, III |
11 | Curvature Tensor and Properties of Curvature Tensor | II, III |
12 | Properties of Christoffel Symbols and Curvature Tensor Under Conformal Transformations | II, III |
13 | Applications of Tensor Calculus Techniques in Physics | III, IV |
14 | Applications of Tensor Calculus Techniques in Engineering | IV |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | |||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | |||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | |||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | |||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | |||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | |||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
C. E. Weatherburn, An Introduction to Riemannian Geometry and the Tensor Calculus, Cambridge University Press; Reissue Edition, 2008 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Tensor analysis: Theory and applications, I. S. Sokolnikoff, New York, Wiley, 1951. Schaum’s Outline of Tensor Calculus, David C. Kay, 1988. Tensor calculus with applications, M.A. Akivis, World Scientific Publishing Co.Pte.Ltd 2003. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 40 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
2 | 10 | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 50 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
koşul yoktur |