DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
30.09.2024
|
Dersin Adı: Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümleri | Course Name: Numerical Solutions of Partial Differential Equations |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 488/E | 6, 7, 8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
İngilizce
(English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT234E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
60 | - | 40 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Başlangıç ve Sınır-Değer Problemleri, Sınıflandırma, İyi Tanımlı Problem. Sonlu Farklar Metodu, Ayrıklaştırma, Türevin Yaklaşık Hesabı. Sonlu Farklar Metodunun Yakınsama ve Stabilitesi, Yakınsama (Lax Eşdeğerlik Teoremi), Stabilite (Fourier Metodu, Matris Metodu), Çözümün Doğruluğu. Parabolik Denklemler, Bir Boyutlu Difüzyon Denklemine Sonlu Farklarla Yaklaşım, Crank-Nicolson Metodu, Ardışık Nokta Metodu, Jacobi, Gauss-Seidel Metodu. Hiperbolik Denklemler, Kuazi Lineer Hiperbolik Denklemler, Karaktersitkler Metodu, Sonlu Farklar Yöntemi, Maccormics Metodu, Relaksasyon Metodu, CFL Koşulu, Lax Wendroff Metodu, Laplace Denklemi, Maksimum Prensibini Kullanarak Hata Analizi. Fark Denklemlerinin Çözümü, Metodlar, Sonlu Hacim Metodu, Sonlu Eleman Metodu, Spektral Metodu. |
Initial and Boundary Value Problems, Classification, Well-Posed Problem. Finite Difference Method, Discretization, Finite Difference Approximation to Derivatives, The Stability and Convergence of Finite Difference Method, Convergence (Lax Equivalent Theorem), Fourier Method and Matrix Method For Stability, Compatibility. Parabolic Equations, An Explicit Finite Difference Approximation to One Dimensional Diffusion Equation, Crank-Nicolson İmplicit Method, Iterative Point Methods, Jacobi, Gauss-Seidel Method. Hyperbolic Equations, The Quasilinear System, Method of Characteristics, Explicit Finite Difference Method, Maccormics Method, Relaxation Method, CFL Condition, Lax-Wendroff Method. Elliptic Equations, Laplace Equation, Error Analysis By Using The Maximum Principle, İterative Methods, Solutions of Finite Difference Equations. Other Methods, Finite Volume Method, Finite Element Method, Spectral Method. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Başlangıç Ve Sınır-Değer Problemleri, Sınıflandırma, İyi Tanımlı Problem | I |
2 | Sonlu Farklar Metodu, Ayrıklaştırma, Türevin Yaklaşık Hesabı | I |
3 | Sonlu Farklar Metodunun Yakınsama ve Stabilitesi | I |
4 | Yakınsama (Lax Eşdeğerlik Teoremi), Stabilite (Fourier Metodu, Matris Metodu), Çözümün Doğruluğu | I |
5 | Parabolik Denklemler, Bir Boyutlu Difüzyon Denklemine Sonlu Farklarla Yaklaşım | II |
6 | Crank-Nicolson Metodu, Ardışık Nokta Metodu, Jacobi, Gauss-Seidel Metodu | II |
7 | Hiperbolik Denklemler, Kuazi Lineer Hiperbolik Denklemler | II |
8 | Karakteristikler Metodu, Sonlu Farklar Yöntemi | III |
9 | Maccormics Metodu, Relaksasyon Metodu, CFL Koşulu, Lax Wendroff Metodu | III |
10 | Eliptik Denklemler, Laplace Denklemi, Maksimum Prensibini Kullanarak Hata Analizi | IV |
11 | Fark Denklemlerinin Çözümü | IV |
12 | Sonlu Hacim Metodu | V |
13 | Sonlu Eleman Metodu | V |
14 | Spektral (Saçılım) Metodu | V |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Initial and Boundary Value Problems, Classification, Well-Posed Problem | I |
2 | Finite Difference Method, Discretization, Finite Difference Approximation To Derivatives | I |
3 | The Stability and Convergence Of Finite Difference Method | I |
4 | Convergence (Lax Equivalent Theorem), Fourier Method and Matrix Method For Stability, Compatibility | I |
5 | Parabolic Equations, An Explicit Finite Difference Approximation to One Dimensional Diffisuion Equation | II |
6 | Crank-Nicolson İmplicit Method, Iterative Point Methods, Jacobi, Gauss-Seidel Method | II |
7 | Hyperbolic Equations, The Quasilinear System | II |
8 | Method of Characteristics, Explicit Finite Difference Method. | III |
9 | Maccormics Method, Relaxation Method, CFL Condition, Lax-Wendroff Method | III |
10 | Elliptic Equations, Laplace Equation, Error Analysis by Using The Maximum Principle | IV |
11 | Solutions of Finite Difference Equations | IV |
12 | Finite Volume Method | V |
13 | Finite Element Method | V |
14 | Spectral Method | V |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
K. W. Morton and D. F. Mayers, Numerical Solution of Partial Differential Equations, Cambridge (Textbook) University Press, New York, 1994. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
- |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
MATLAB |
MATLAB | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 30 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
1 | 30 | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
Project: any student can read an article related to the numerical pde and will present it |