DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
03.10.2023
|
Dersin Adı: Çizge Teorisi | Course Name: Graph Theory |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 485/E | 6,7,8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
İngilizce
(English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT148-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
100 | - | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Temel Bilgiler, Tanımlar, Yollar, Çevrimler, Dereceler ve Sayma, Yönlü Graflar. Ağaçlar ve Uzaklık, Temel Özellikler, Geren Ağaçlar, Ağaçların Sayıları. Eşleşmeler ve Faktörler, Eşleşmeler ve Örtüler, Algoritmalar ve Uygulamaları, Eşleşmelerin Özellikleri. Kesikler ve Yollar, Bağlılık, Kesikler ve Bağlılık, K-Bağlı Graflar, Ağlarda Akım. Renklendirme, Düğüm Renklendirmeleri ve Üs Sınırlar, K-Renklendirilebilir Graflar ve Yapısal Özellikleri. |
Fundamental Concepts, Definitions, Paths,Cycles, Trails, Egrees and Counting. Directed Graphs Trees and Distance, Basic Properties, Spanning Trees and Enumeration. Matchings and Factors, Matchings and Covers, Algorithms and Applications, Matchings in General Graphs. Cuts and Paths, Connectivity, Cuts and Connectivity, K-Connected Graphs, Network Flow. Coloring, Vertex Coloring and Upper Bounds, Structure of K-Chromatic Graphs. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Grafın Tanımı, Patikalar, Çemberler ve Yollar | I |
2 | Dereceler, Sayma ve Yönlü Graflar | I, II |
3 | Ağaçların Temel Özellikleri ve Sayıları | I, II |
4 | Geren Ağaçlar | I, II |
5 | Eşleşmeler ve Örtüler | I, II, III |
6 | Algoritmalar ve Genel Graflarda Eşleşmeler | I, III, IV |
7 | Kesikler ve Bağlılık | I, II, III |
8 | K-Bağlı Graflar ve Menger Teoremi | I, II, III, IV |
9 | Menger Teoremi | II, III |
10 | Ağlarda Akımlar | II, III |
11 | Renlendirme ve Sınırlar | V |
12 | K-Renklendirilebilir Grafların Yapısal Özellikleri | II, V |
13 | Gömmeler ve Euler Formülü | II, IV, V |
14 | Düzlemsellik | II, IV, V |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Definition of a Graph, Paths, Cycles and Trails | I |
2 | Vertex Degrees and Counting, Directed Graphs | I, II |
3 | Basic Propeties of Trees, Enumeration | I, II |
4 | Spanning Trees | I, II |
5 | Matchings and Covers | I, II, III |
6 | Algorithms, Matchings in General Graphs | I, III, IV |
7 | Cuts and Connectivity | I, II, III |
8 | K-Connected Graphs | I, II, III, IV |
9 | Menger’s Theorem | II, III |
10 | Shortest Path Algorithm, Planar Graphs | II, III |
11 | Vertex Coloring and Bounds | V |
12 | Structure of K-Chromatic Graphs | II, V |
13 | Embeddings and Euler’s Formula | II, IV, V |
14 | Planarity | II, IV, V |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | |||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | |||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | |||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | |||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | |||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | |||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Introduction to Graph Theory – 3rd Ed., Douglas B. West. Pearson College Div., 2008. ISBN-13: 9780131437371 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
- |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 30 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
2 | 30 | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
Finalden önce not ortalmasının en az %40 olması (60 puan üzerinden en az 24 olması) |