DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
16.02.2021
|
Dersin Adı: İntegral Denklemler | Course Name: Integral Equations |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 447/E | 6, 7, 8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT201-E / MAT210-E / MAT232-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
60 | - | 40 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Giriş, İntegral Denklemlerin Sınıflandırılmaları ve Örnekler. Sonlu Boyutlu Uzaylarda Fredholm Alternatifi. Hilbert Uzayları. Volterra İntegral Denklemleri. Zayıf Çekirdekli İntegral Denklemler. Dejenere Çekirdekler ve Fredholm Alternatifi. L_2 Çekirdekli İntegral Denklemler, Kompakt ve Self-Adjoint Kompakt Operatörler(Hilbert-Schmidt Operatörler). Pozitif Operatörler. Özdeğerler için Alt ve Üst Sınırlar. Self-Adjoint Kompakt Operatörlü Fredholm Denklemleri. Fredholm Alternatifi. Fredholm Teorisi. Bazı Tekil İntegral Denklemler, Fourier ve Laplace Dönüşümleri ile Çözümler. Projeksiyon Yöntemi. Weiner-Hopf Yöntemi. |
Introduction, The Classification of Integral Equations. Fredholm Alternative in Finite Dimensional Spaces. Hilbert Spaces. Volterra Integral Equations. Integral Equations with Weak Kernels. Degenerate Kernels and Fredholm’s Alternative. Integral Equation with L_2 Kernels, Compact and Self-Adjoint Compact Operators (Hilbert-Schmidt Operators) . Positive Operators. The Upper and Lower Boundaries for Eigen-Values. Fredholm Equations with Self-Adjoint Compact Operator. Fredholm’s Alternative. Fredholm’s Theory. Some Singular İntegral Equations, The Solutions with Fourier and Laplace Transformations. Projection Method. Weiner-Hopf Method. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | I |
2 | Fredholm İntegral Denklemleri | II |
3 | Sonlu Boyutlu Uzaylarda Fredholm Alternatifi | II |
4 | Hilbert Uzayları | II |
5 | Schmidt Teorisi ve Çözücü Çekirdek | III |
6 | Zayıf Çekirdekli İntegral Denklemler | III |
7 | Kompakt ve Self-Adjoint Kompakt Operatörler | III |
8 | Tekil İntegral Denklemler | IV |
9 | Volterra İntegral Denklemleri | V |
10 | L_2 Çekirdekli İntegral Denklemler | V |
11 | İntegral Denklemler ve Dönüşümler | VI |
12 | Fourier ve Laplace Dönüşümleri ile Çözümler | VI |
13 | Yaklaşık Metodlar | VII |
14 | Weiner-Hopf Metodu | VII |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Preliminary Concepts | I |
2 | Fredholm Integral Equations | II |
3 | Fredholm Alternative in Finite Dimensional Spaces | II |
4 | Hilbert Spaces | II |
5 | Schmidt Theory and The Resolvent Kernel | III |
6 | Integral Equations with Weak Kernels | III |
7 | Compact and Self-Adjoint Compact Operators | III |
8 | Singular Integral Equations | IV |
9 | Volterra Integral Equations | V |
10 | Integral Equation with L_2 Kernels | V |
11 | Integral Equations and Transformations | VI |
12 | Solutions with Fourier and Laplace Transformations | VI |
13 | Approximation Methods | VII |
14 | Weiner-Hopf Method | VII |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | |||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | |||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | |||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | |||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | |||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | |||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Analysis of Linear Integral Equations, C. A. Cochran, McGraw-Hill, 1972 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
- |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Öğrencilere sınavlara yönelik ödevler verilecektir. |
Homeworks may be used as a source for exams. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 100 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |