DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
16.02.2021
|
Dersin Adı: Reel Analiz II | Course Name: Real Analysis II |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 437/E | 6, 7, 8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT272-E / MAT288-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
100 | - | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Ölçü Kavramı. Düzlemde ve R^n de Ölçülebilir Cümleler. Dış ve İç Ölçü Fonksiyonları. Genel Ölçü. Ölçü Fonksiyonunun Genişletirilmesi. Ölçülebilir Cümlelerin Özellikleri. Cantor Ve Borel Cümleleri. Ölçülebilir Fonksiyonlar. Lebesgue İntegrali. Lebesgue İntegralinin Özellikleri. Yakınsaklık Kavramları. Lebesgue Ve Riemann İntegrallerinin Karşılaştırılması. Lebesgue, Fatou ve Levi Teoremleri. Çarpım Ölçüsü. Çarpım Uzaylarında Lebesgue İntegrali. Fubini Teoremi. |
The Concept of Measure. Measurable Sets on Plane and R^n . Inner and Outer Measure Functions. General Measure. The Extension of Measure Function. Properties of Measurable Sets. Cantor and Borel Sets. Measurable Functions. Lebesgue’s İntegral. The Properties of Lebesgue’s İntegral. The Notions of Convergence. Comparison of Lebesgue’s With Riemann’s İntegral. The Theorems of Lebesgue, Fatou And Levi. The Measure of Product. Lebesgue’s İntegral on Product Spaces. Fubini’s Theorem. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Ölçü Kavramı, Düzlemde ve R^n de Ölçülebilir Cümleler, Dış Ölçü Fonksiyonu | I |
2 | İç Ölçü Fonksiyonu, Genel Ölçü | I, II |
3 | Ölçü Fonksiyonunun Genişletilmesi | II |
4 | Çarpım Ölçü | III |
5 | Ölçülebilir Kümelerin Özellikleri, Cantor ve Borel Kümeleri | III, IV |
6 | Ölçülebilir Fonksiyonlar, Basit Fonksiyonlar | IV |
7 | Lebesgue İntegrali | IV |
8 | Lebesgue İntegralinin Özellikleri | IV |
9 | Lebesgue ve Riemann İntegrallerinin Karşılaştırılması | IV |
10 | Sonsuz Ölçülü Kümeler Üzerinde Lebesgue İntegrali | V |
11 | Yakınsaklık Kavramları, Lebesgue Teoremi | VI |
12 | Fatou ve Levi Teoremleri. | VI |
13 | Fubini Teoremi | VI |
14 | Örneklerle Tekrar | I, VI |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | The Concept of Measure, Measurable Sets on Plane and R^n, Outer Measure Function | I |
2 | Inner Measure Function, General Measure Theory | I, II |
3 | The Extension of Measure Function | II |
4 | Product Measure | III |
5 | Properties of Measurable Sets, Cantor and Borel Sets. | III, IV |
6 | Measurable Functions, Simple Functions | IV |
7 | Lebesgue’s İntegral | IV |
8 | The Properties of Lebesgue’s İntegral | IV |
9 | Comparison of Lebesgue’s with Riemann’s İntegral | IV |
10 | Lebesgue İntegral on Sets of İnfinite Measure. | V |
11 | The Notions of Convergence, Lebesgue’s Theorem | VI |
12 | The Theorems of Fatou And Levi | VI |
13 | Fubini’s Theorem | VI |
14 | Review with Examples | I, VI |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | |||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | |||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | |||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | |||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Halsey Royden, 1988, Real Analysis, Prentice Hall, ISBN:0024041513 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
A.N. Kolmogorov, S. V. Fomin, 2000, Introductory Real Analysis, Dover Publications, ISBN:0486612260 H.S.Bear, 2001, A Primer of Lebesgue Integration, Academic Press, ISBN:0120839717 Paul R. Halmos, 1978, Measure Theory, Springer, ISBN:0387900888 |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 100 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |