![]() |
DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
30.09.2024
|
Dersin Adı: Cebir II | Course Name: Algebra II |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 427/E | 6, 7, 8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT322-E / MAT324-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
70 | 10 | 10 | 10 |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Grup Etkileri, Sylow Teoremleri, Çözülebilir Gruplar, Nilpotent Gruplar, Polinomlar ve Çarpanlara Ayırma, Cisim Genişlemeleri, Basit Genişleme Teoremi, Sonlu Cisimler, Ayrılabilir Genişlemeler, Normal Genişlemeler, Galois Teorisinin Temel Teoremi, Radikalle Çözülebilme, Pergel ve Cetvelle Çizilebilirlik. |
Group Actions, Sylow Theorems, Solvable Groups, Nilpotent Groups, Polynomials and Factorization, Extension Fields, Simple Extension Theorem, Finite Fields, Separable Extensions, Normal Extensions, The Main Theorem of Galois Theory, Solvability by Radicals, Geometric Constructions by a Straightedge and a Compass | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | İzomorfizma Teoremleri | I |
2 | Abelyan Grupların Sınıflandırılması | II |
3 | Sylow Teoremleri | I, II |
4 | Çözülebilir Gruplar, Nilpotent Gruplar | III |
5 | Çarpanlarına Ayrılmayan Polinomlar | IV |
6 | Cisim ve Cisim Genişlemeleri / Arasınav-1 | V |
7 | Cebirsel Elemanlar, Transandant Elemanlar, Çarpanlarına Ayırma Cisimleri | V |
8 | Sonlu Cisimler | VI |
9 | Normal, Ayrılabilen ve Galois Genişlemeleri | V, VI |
10 | Galois Grupları | V, VI, VII |
11 | Galois Grupları, Galois Teorisinin Temel Teoremi | V, VI, VII |
12 | Galois Teorisinin Temel Teoremi / Arasınav-2 | VII |
13 | Pergel ve Cetvelle Yapılabilen ve Yapılamayan Çizimler | VIII |
14 | Pergel ve Cetvelle Yapılabilen ve Yapılamayan Çizimler | VIII |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Isomorphism Theorems | I |
2 | Classification Of Abelian Groups | II |
3 | Sylow’s Theorems | I, II |
4 | Solvable Groups, Nilpotent Groups | III |
5 | Irreducible Polynomials | IV |
6 | Fields and Field Extensions / Midterm Exam 1 | V |
7 | Algebraic Elements, Transcendental Elements, Splitting Fields | V |
8 | Finite Fields | VI |
9 | Normal Extensions, Separable Extensions, Galois Extensions | V, VI |
10 | Galois Groups | V, VI, VII |
11 | Galois Groups, Galois Correspondence | V, VI, VII |
12 | Galois Correspondence / Midterm Exam 2 | VII |
13 | Ruler and Compass Constructions and Solvability by Radicals | VIII |
14 | Ruler and Compass Constructions and Solvability by Radicals | VIII |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
D.S. Dummit, R.M. Foote, Abstract Algebra, John Wiley and Sons, 2004 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
J. Rotman, Galois Theory, Springer-Verlag, 1998 D.S. Dummit, R.M. Foote, Abstract Algebra, John Wiley and Sons, 2004 I.N. Herstein, Topics in Algebra, Xerox College Publishing , 1976 S. Lang, Undergraduate Algebra, Springer-Verlag, 2004 |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Öğrencilere dersi daha iyi anlamaları için ödev verilir. |
Homework will be assigned for students to undertsand the course better. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 40 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
4 | 20 | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |