DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
16.02.2021
|
Dersin Adı: Biyomekanik | Course Name: Biomechanics |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 422/E | 6,7,8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT 374E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
50 | 50 | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Biyomekaniğin Tarihçesi. Kanın Akma Özelliği, Alyuvarların Şekil Değiştirmesi, Kılcal Damarlarda Kanın Reolojisi. Biyo-Viskoelastik Katılar, Damarların Mekanik Özellikleri, Çizgili Kaslar, Kalp Kasları, Diz Kaslar. Kemik Ve Kemiksi Dokular. Kanın Viskoz Özellikleri, Pulsatif Akım, Atardamarların Elastik Özellikleri, Elastik Tüplerde Pulsatif Akım, Damarlarda Dalga Yayılımı, Dalga Hızı ve Dalganın Sönümü. Büyük Statik Yerdeğiştirmeler Üzerine Küçük Şekil Değiştirmelerin Süperpozisyonu Teorisinin Kan Akımına Uygulanması. |
Historical Background of Biomechanics. Blood Rheology, Deformations of Red Cells, Blood Rheolgy in Capillaries, Bio-Viscoelastic Solids, Mechanical Properties of Arteries, Skeletal Muscle, Smooth Muscle, Cardiac Muscle. Bone and Osteoid. Viscosity of Blood, Pulsatile Flow, Elastic Properties of Arteries, Pulsatile Flow in Elastic Tubes, Wave Propagation in Arteries, Wave Speed and Attenuation. Application of The Theory of Small Deformations Superimposed on Large Static Deformation on Blood Flow. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Biomekaniğin Tanımı ve Tarihçesi | I |
2 | Kanın Akma Özelliği ve Alyuvarların Şekil Değişimi | II, III |
3 | Bio-Viskoelastik Katılar ve Damarların Mekanik Özellikleri | IV |
4 | Kılcal Damarlarda Kanın Reolojisi, Kemik ve Kemiksi Dokular | II, IV |
5 | Elastik Katılar ve Akışkanların Hareket ve Bünye Denklemlerini Özetlenmesi | IV |
6 | Silindirik Tüplerde Laminar Akım, Kanın Viskoz Özellikleri | II |
7 | Silindirik Tüplerde Pulsatif Akım, Pulsatif Basınç ile Akım Arasındaki İlişki | V |
8 | Atardamarların Elastik Özellikleri | IV |
9 | Atardamarların Elastik Özellikleri, Elastik Tüplerde Pulsatif Akım | IV, V |
10 | Elastik Tüplerde Pulsatif Akım | V |
11 | Damarlarda Dalga Yayılımı Ve Yansıması | IV, V |
12 | Atardamarlarda İmpandans | IV, V |
13 | Dalga Hızı ve Dalga Hızının Sönümü | V, VI |
14 | Büyük Şekil Değişimi Üzerine Küçük Şekil Değiştirmelerin Süperpozisyonu, Teorisinin Kan Akımına Uygulaması | V, VI |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Biomechanics and its History | I |
2 | Blood Rheology And Deformation of Red Cells | II, III |
3 | Bio-Viscoelastic Solids and Mekanikal Properties Arteries | IV |
4 | Blood Rheolgy in Capillaries, Bone and Osteoids | II, IV |
5 | To Summarize Equations of Motions and Constitituve Equations For Solids and Fluids | IV |
6 | Laminar Flow in Cylindrical Tubes and Viscous Properties of Blood | II |
7 | Pulsatile Flow in Cylindrical Tubes, Relationship Between Pulsatile Pressure and Flow | V |
8 | Elastic Properties Od Arteries | IV |
9 | Elastic Properties Od Arteries , Pulsatile Flow in Elastic Tubes | IV, V |
10 | Pulsatile Flow in Elastic Tubes | V |
11 | Wave Propagation and Reflection | IV, V |
12 | Impadance in Arteries | IV, V |
13 | Wave Speed and Attenuation | V, VI |
14 | Application of The Theory of Small Deformations Superimposed on Large Static Deformation on Blood Flow | V, VI |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Biomechanics mechanical properties of living tissues, Fung, Y.C., Springer, 1993 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Biomechanics circulation, Fung, Y.C., Springer, 1997 |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Öğrencilere en az dört ödev verilecektir. |
At least four homeworks are given. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 100 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |