![]() |
DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
16.02.2021
|
Dersin Adı: Akışkanlar Mekaniği | Course Name: Fluid Mechanics |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 421/E | 6,7,8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT 374E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
60 | - | 40 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Akışkanların Dinamiği, Taşıma Teoremi, Süreklilik Denklemi, Hareket Denklemleri, Enerjinin Korunumu, Yörünge, Akım Ve Çıkış Çizgileri. İdeal ve Viskoz Akışkanların Bünye Denklemleri. Hidrostatik. İdeal Akışkanlar, Bernoulli Teoremleri, Sıkışmaz Akışkanlar, Daimi Akım, Potansiyel Akımlar, Uniform Akımda Küre, Su Altında Patlama. Düzlem Potansiyel Akımlar, Kompleks Potansiyeller, Blasius Teoremi, Daire Teoremi, Kaynak, Kuyu Ve Silindir Problemleri. Viskoz Akışkanlarda Bazı Kesin Çözümler, Paralel Plaklar Arasında Akım, Pouseulle Akımı, Couette Akımı. |
Dynamics Of Fluids, Transport Theorem, Continuity Equation, Equations of Motions, Conservation of Energy, Pathline, Streamlines and Streaklines. Constitutive Equations of İdeal and Viscous Fluids. Hydrostatics. Ideal Fluids, Bernoulli’s Theorems, Incompressible Fluids, Steady Flow, Potential Flow, Sphere in Uniform Flow, Undersea Explosion. Plane Potential Flows, Complex Potentials, Blasius’ Theorem, Circle Theorem, Source, Sink and Cylinder Problems. Some Analytically Solved Problems in Viscous Fluid, Flow Between Parallel Plates, Poiseulle Flow, Couette Flow. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Akışkanlar Dinamiği, Hız, İvme, Yörünge, Akım Çizgisi ve Çıkış Çizgileri | I |
2 | Taşıma Teoremi, Süreklilik Denklemi, Hareket Denklemleri, Enerjinin Korunumu | I |
3 | İdeal ve Viskoz Akışkanların Bünye Denklemleri | II |
4 | Hidrostatik, Yüzme ve Yüzen Cisimlerin Kararlılığı | III |
5 | İdeal Akışkanlar, Barotropik Akımlar, Bernoulli Teoremleri | III |
6 | Bernoulli Teoremlerinin Uygulamaları | III |
7 | Sıkışmaz Akışkanlar, Düzlem Akımlar, Potansiyel Akımın Genel Denklemleri | IV |
8 | Üniform Akım İçinde Küre, Hareketli Küre ve Su Altı Patlaması | IV |
9 | Arasınav | IV |
10 | Düzlem Potansiyel Akımlar, Kompleks Potansiyeller ve Örnekler | IV |
11 | Blasius Teremi, Daire Teoremi ve Uygulamaları | IV |
12 | Üniform Akım İçinde Silindir, Dairesel Silindir ve Kaynak | IV |
13 | Viskoz Akışkanlarda Analik Çözümler. Paralel Levhalar Arasında Akım, Poiseuille Akımı | V |
14 | Viskoz Akışkanlarda Analik Çözümler. Couette Akımı. | V |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Fluid Dynamics, Velociy, Acceleration, Pathline, Streamlines, Streaklines | I |
2 | Transport Theorem, Continuity Equation, Equations of Motion, Conservation of Enegy | I |
3 | Constitutive Equations Of Ideal and Viscous Fluids | II |
4 | Hydrostatics, Floting And Stability Of Floting Objects | III |
5 | Ideal Fluids, Barotropic Flow, Bernoullie’s Theorems | III |
6 | Applications Of Bernoullie’s Theorems | III |
7 | Incompressible Fluids, Plane Flows, General Equations of Potential Flows | IV |
8 | Sphere İn Uniform Flow, Moving Sphere, Underwater Explosion | IV |
9 | Midterm Exam | IV |
10 | Plane Potential Flows, Complex Potentials and Examples | IV |
11 | Blasius Theorem, Circle Theorem And Their Applications | IV |
12 | Cylinder İn Uniform Flow, Circular Cylinder and Source | IV |
13 | Anaytic Soltions Of Problems İn Viscous Fluids, Flow Between Plates, Poiseuille Flow | V |
14 | Anaytic Soltions Of Problems İn Viscous Fluids, Couette Flow | V |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Fluid Mechanics, D. Prunelli & C. Gutfinger 1997 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Akışkanlar Mekaniği, E. Şuhubi İTÜ 1993 . Theoretical Hydrodynamics, L.M. Milne-Thomson V. Ed. 1996. A Mathematical Introduction to Fluid Mechanics, J. Marsden III. Ed. 1993. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
En az dört ödev. |
At least four homeworks. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
Hayır |
None | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
Hayır |
None | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
Hayır |
None |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 100 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |