![]() |
DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
12.02.2024
|
Dersin Adı: Temel Bilimlerde Veri Analizi | Course Name: Data Analysis in Fund.Sciences |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 388/E | 6,7,8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT 242-E / MAT 271-E / END 311-E / ISL 214-E / ECN 206E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
20 | 30 | 50 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Veri Analizinde İyi Alışkanlıklar. Temel İstatistik. Temel R. Temel Python. Tek ve Çok Değişkenli Veri Problemleri. Evet/Hayır Karar Problemleri. Ayrık Karar Problemleri. Güdümsüz Ödekleme Modelleri. Yapay Sinir Ağı Modelleri. |
Best Practices in Data Analysis. Basic Statistics. Basic R. Basic Python. Univariate and Multivariate Data Problems. Boolean Decision Problems. Discrete Decision Problems. Unsupervised Clustering Models. Neural Network Models. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Veri bilimi, istatistik ve makine öğrenmesi arasındaki farklar | I |
2 | Veri biliminde iyi alışkanlıklar | I, II, III |
3 | Temel R | II |
4 | Temel R ve python | II |
5 | Temel python | II |
6 | Temel istatistik | I, II |
7 | Tek ve çok değişkenli sayısal veri problemleri | I, II, III |
8 | Tek ve çok değişkenli sayısal veri problemleri | I, II, III |
9 | Evet/Hayır karar problemleri | I, II, III |
10 | Evet/Hayır karar problemleri | I, II, III |
11 | Güdümsüz öbekleme problemleri | I, II, III |
12 | Güdümsüz öbekleme problemleri | I, II, III |
13 | Yapay sinir ağı modelleri | I, II, III |
14 | Yapay sinir ağı modelleri | I, II, III |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Differences between data science, statistics and machine learning | I |
2 | Best practices in data science | I, II, III |
3 | A crash course in R | II |
4 | A crash course in R, A crash course in python | II |
5 | A crash course in python | II |
6 | Basic statistical concepts | I, II |
7 | Univariate and multivariate numerical data problems | I, II, III |
8 | Univariate and multivariate numerical data problems | I, II, III |
9 | Boolean decision problems | I, II, III |
10 | Boolean decision problems | I, II, III |
11 | Unsupervised clustering problems | I, II, III |
12 | Unsupervised clustering problems | I, II, III |
13 | Neural network models | I, II, III |
14 | Neural network models | I, II, III |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
“The Elements of Statistical Learning Data Mining, Inference, and Prediction” T. Hastie, R. Tibshirani, J. Friedman. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
M. P. Deisenroth, A. A. Faisal, and C. S. Ong. Mathematics For Machine Learning. I. Goodfellow, Y. Bengio, and A. Courville. Deep Learning. A. Müller and S. Guido Introduction to Machine Learning with Python: A Guide for Data Scientists 1st Edition. A. Geron. Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras, and TensorFlow Concepts, Tools, and Techniques to Build Intelligent Systems J. VanderPlas, Python Data Science Handbook. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Dönem boyunca öğrencilere tamamlamaları gereken 4 ödev ve 1 final projesi verilecektir. |
Students will be given 4 homework sets, and 1 final project. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
Öğrencilerden kendi bilgisayarlarına Python ve jupyter yazılımlarını yüklemeleri istenecektir. Bu yazılımların tamamı açık kaynak olup bir ücret ödemeleri gerekmemektedir. |
The students will be asked to install Python, and jupyter on their own computers. All of these software are open source and free. The students are not required to buy any licences. | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
4 | 45 | |
Projeler (Projects) |
1 | 15 | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
Ödevlerin en az ikisini tamamlamış olmak ve yıl içi toplamda en az %35 almış olmak. |