DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
30.09.2024
|
Dersin Adı: Hesaplamalı Veri Bilimi | Course Name: Computational Data Science |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 386/E | 6, 7, 8 | 3 | 6 | 2 | 2 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT 242-E / MAT 244-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
40 | 50 | 10 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Büyük Veri ve Proje Yönetimi. Veri Biliminde İstatistiksel Yöntemler ve Makine Öğrenmesi, Regresyon Analizi ve Modelleme, Temel Sınıflandırma ve Kümeleme Yöntemleri. Veri Ambarı ve Yapıları, Veri Çekme, Hazırlama, Gönderme ve Yükleme. Performans Ölçütleri ve Risk Yönetimi. Büyük Veri Platformları, Mimarisi (Hadoop, Spark), Araçları (Mapreduce, Spark ML, Kafka, Flink, Hive). Veri İşleme Yöntemleri. Sektörel Uygulamalar. Model Görüntüleme ve Uygulama Değerlendirmeleri. Veri Görselleştirme, Raporlama ve Sonuçların Yorumlanması. |
Big Data and Project Management. Statistical Methods and Machine Learning in Data Science, Regression Analysis and Modelling, Basic Classification and Clustering Methods. Data Warehousing and Structure, Data Extraction, Transform and Loading (ETL). Performance Metrics and Risk Management. Big Data Platforms, Architecture (Hadoop, Spark), Tools (Mapreduce, Spark ML, Kafka, Flink, Hive). Data Processing Methods. Sectoral Applications. Model Visualization and Evaluation. Data Visualization and Reporting and İnterpretation of Results. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Veri Bilimi, Büyük veri ve proje yönetimi | I |
2 | Makine öğrenmesi, Regresyon Analizi ve model yönetimi | II, III |
3 | Makine öğrenmesi, Temel sınıflandırma yöntemleri | II, III |
4 | Makine öğrenmesi, Temel kümeleme yöntemleri | II, III |
5 | Büyük Veri Platformları, Mimarisi, Araçları ve Uygulamaları (Hadoop, MapReduce) | IV |
6 | Büyük Veri Platformları, Mimarisi, Araçları ve Uygulamaları (Spark, Spark ML) | IV |
7 | Veri çekme, hazırlama ve yükleme işlemleri (ETL) | V |
8 | Veri işleme yöntemleri, Kafka ve Flink | VI |
9 | Veri işleme yöntemleri, Spark ML ve Hive | VI |
10 | Spark ML kütüphanesi ile model oluşturma ve sektörel uygulamalar | II, VII, VIII |
11 | Değerlendirme ölçütleri ve risk yönetimi araçları | IX |
12 | Model görüntüleme ve uygulama değerlendirmeleri | VII, IX |
13 | Veri görselleştirme | X |
14 | Veri raporlama ve sonuçların yorumlanması | X, XI |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Data Science, Big data and project management | I |
2 | Machine learning, Regression analysis and model regularization | II, III |
3 | Machine learning, Basic classicifaction methods | II, III |
4 | Machine learning, Basic clustering methods | II, III |
5 | Big Data Platforms, Architecture, Tools and applications (Hadoop, MapReduce) | IV |
6 | Big Data Platforms, Architecture, Tools and applications (Spark, Spark ML) | IV |
7 | Data extraction, transformation and loading (ETL) | V |
8 | Data processing methods, Kafka and Flink | VI |
9 | Data processing methods, Spark ML and Hive | VI |
10 | Model building and real life applications with Spark ML library | II, VII, VIII |
11 | Performance metrics and risk management tools | IX |
12 | Model monitoring and application evaluation | VII, IX |
13 | Data visualization | X |
14 | Data reporting and interpretation of results. | X, XI |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Géron A., Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn and TensorFlow, O’Reilly Media, Inc, 2017. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Dean J., Big Data, Data Mining, and Machine Learning: Value Creation for Business Leaders and Practitioners, Wiley Science, 2014. Zaharia M., Karau H., Konwinski A., Wendell P., Lightning-Fast Big Data Analysis, O’Reilly Media, Inc, 2015. Janert P. K., Data Analysis with Open Source Tools A Hands-On Guide for Programmers and Data Scientists, O’Reilly Media, Inc, 2010. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Öğrenciler verilen ödevleri süresi içinde teslim etmekten sorumludurlar. |
Students are responsible to deliver their homework within the indicated time. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
Uygulama yapılacaktır. |
Laboratory application will be realized. | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
İhtiyaç duyulmaktadır. |
Necessary. | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
Dönem Projesi verilecektir. |
Term Project will be assigned. |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
2 | 20 | |
Projeler (Projects) |
1 | 40 | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
Students have to attend at least %70 of all class hours. |