DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
25.02.2022
|
Dersin Adı: Veri Bilimine Giriş | Course Name: Introduction to Data Science |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 381/E | 6,7,8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
İngilizce
(English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT116 / MAT116 - E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
100 | - | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Veri Biliminin Temelleri. Veri Bilimi Hesapsal Araçları. Veri Görselleştirme. İnternetten Veri Kazıma. Sosyal Ağ Verisi. Veri Olarak Metin. Metin Madenciliği. Ağ Analizi ve Görselleştirilmesi. Coğrafi Bilgi Sistemi. Mekan ve Kent Verisinin Görselleştirilmesi. Etkileşimli Veri Görselleştirme. İlişkili Veri Tabanları. |
Foundations of Data Science. Data Science Computational Tools. Data Visualization. Data Scraping from Web. Social Network Data. Text as data, Text mining, Network Analysis and Visualization. Geographic Information System. Visualization of Spatial and Urban Data. Interactive Data Visualization. Relational Databases. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Veri Bilimine ve Hesapsal Araçlara Giriş | I, II |
2 | Veri İthal Etme, Temizleme, Şekillendirme Araçları | II, III |
3 | Veri Görselleştirmenin Temelleri | IV |
4 | Veri Görselleştirme Araçları | II, IV, V, VII |
5 | Karakter ve Tarih Verileri İle Uğraşma | V, VI |
6 | İnternetten Veri Kazıma | III, V, VI |
7 | Sosyal Ağ Sitelerinden Veri Çıkarma | III, V, VI, VII |
8 | Metin Madenciliğinin Temelleri | V, VI, VII |
9 | Ağ Analizi ve Görselleştirmesi | IV, V, VI, VII |
10 | Coğrafi Bilgi Sisteminin Temelleri | III, V, VI |
11 | Mekan ve Kent Verilerinin Görselleştirilmesi | IV, V, VI, VII |
12 | Etkileşimli Veri Görselleştirmenin Temelleri | IV |
13 | Etkileşimli Web-Tabanlı Veri Görselleştirme Araçları | II, IV, V, VII |
14 | İlişkili Veri Tabanları | I, III, V |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Introduction to Data Science and Computational Tools | I, II |
2 | Tools for Data Importing, Manipulating, and Tidying | II, III |
3 | Basic Principles of Data Visualization | IV |
4 | Data Visualization Tools | II, IV, V, VII |
5 | Handling with Strings and Dates in Data | V, VI |
6 | Scraping Data from Web | III, V, VI |
7 | Data Extraction from Social Networking Sites | III, V, VI, VII |
8 | Basic Principles of Text Mining | V, VI, VII |
9 | Network Analysis and Visualization | IV, V, VI, VII |
10 | Basic Principles of Geographic Information System | III, V, VI |
11 | Visualization of Spatial and Urban Data | IV, V, VI, VII |
12 | Basic Principles of Interactive Data Visualization | IV |
13 | Interactive Web-Based Data Visualization Tools | II, IV, V, VII |
14 | Relational Databases | I, III, V |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | |||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Wickham, H. and Grolemund, G. (2016). R for Data Science: Import, Tidy, Transform, Visualize, and Model Data. O'Reilly Media, Inc. [Freely available through the book’s website https://r4ds.had.co.nz/] |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Bivand, R.S., Pebesma, E.J., Gomez-Rubio, V., and Pebesma, E. J. (2013). Applied Spatial Data Analysis with R. New York: Springer. 2nd Ed. [Electronic resource at ITU Library Services] Carson, S. (2020). Interactive Web-Based Data Visualization with R, Plotly, and Shiny. CRC Press. [Freely available through the book’s website https://plotly-r.com/] Douglas, A.L. (2015). A User’s Guide to Network Analysis in R. Cham: Springer International Publishing. 1st Ed. [Electronic resource at ITU Library Services] Silge, J., and Robinson, D. (2017). Text Mining with R: A Tidy Approach. O'Reilly Media, Inc. [Freely available through the book’s website https://www.tidytextmining.com/] Wickham, H. (2016). ggplot2: Elegant Graphics for Data Analysis. Springer, 2nd Ed. [Electronic resource at ITU Library Services] |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
R/RStudio Programı |
R/RStudio Software | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
2 | 20 | |
Projeler (Projects) |
1 | 30 | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
2 | 10 | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |