DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
04.10.2023
|
Dersin Adı: Programlama Algoritmaları | Course Name: Programming Algoritms |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 335/E | 6,7,8 | 3 | 6 | 2 | 0 | 2 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
BIL104E / BIL110E / BIL115E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
- | 50 | 50 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Bilgisayara, Internete ve Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş, Temel Giriş-Çıkış, Veri Türleri, İşleçler, Karakterler, Katarlar, Birleşik Modelleme Diline Giriş, Sınıflar, Nesneler, Metotlar, Nesneler Arası İletişim, Kontrol Yapıları, Diziler ve Dizi Listeleri, Kural Dışı Durum İşleme, Kalıtım, Çok Biçimlilik, Grafiksel Kullanıcı Arayüzü. |
Introduction to Computers, Internet and Object Oriented Programming, Standard Input-Output, Data Types, Operators, Characters, Strings, Introduction to Unified Modeling Language, Classes, Objects, Methods, Communication Between Objects, Control Statements, Arrays and Array Lists, Exception Handling, Inheritance, Polymorphism, Graphical User Interface. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Program Tasarımı ve Program Geliştirme, IDE | I |
2 | Nesne Yönelimli Programlama | II |
3 | Basit Giriş ve Çıkış | II, III |
4 | Veri Türleri Ve İşlemler, Alfasayısal ve Karakter Türler ve UML | II, III |
5 | Sınıflara Giriş | I, II, III |
6 | Nesneler ve Yöntemler | I, II, III |
7 | Nesneler Arasındaki İletişim | I, II, III |
8 | Denetsel Yapılar | III |
9 | Diziler | II |
10 | Hata Yönetimi | II |
11 | Kalıtsallık | II, III |
12 | Çokbiçimlilik | II, III |
13 | Grafiksel Arayüzler (GUI) | II |
14 | Rekürsif Programlama | I, II, III |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Program Design and Development, IDE | I |
2 | Object Oriented Programming | II |
3 | Simple Input and Output | II, III |
4 | Data Types and Operators, Strings and Characters and UML | II, III |
5 | Introduction to Classes | I, II, III |
6 | Objects and Methods | I, II, III |
7 | Communication between Objects | I, II, III |
8 | Control Structures | III |
9 | Arrays | II |
10 | Exception Handling | II |
11 | Inheritance | II, III |
12 | Polymorphism | II, III |
13 | Graphical User Interface (GUI) | II |
14 | Recursive Programming | I, II, III |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Paul J. Deitel and Harvey M. Deitel, Java: How to Program: Early Objects, Pearson Higher Education, 2018. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
(DİĞER KAYNAKLAR KISMINDA 6 KAYNAK VARDI) 1. Joel Murach, Murach’s Java Programming, 5th Edition, Mike Murach & Associates, 2017. 2. Herbert Schildt, Java: A Beginner's Guide, Eighth Edition, 8th Edition, McGraw-Hill, 2018. 3. http://www.oracle.com/technetwork/java/index.html 4. www.netbeans.org 5. http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/documentation/index.html |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Nesne yönelimli tasarım, grafiksel arayüz ve benzeri kavramlar dikkate alınarak, gerçek hayattaki durumları, nesneleri ve davranışlarını modellemek üzere, öğrenciler, tek başına veya ikili gruplar halinde dönem ödevi yapacaklardır. |
Students, either individually or in a team of 2, will submit term assignment, modelling real life situations, objects and their behaviours, involving object-oriented design, GUI and other relevant structures | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
Derslerde ele alınan konuları ve kavramları uygulamak üzere Lab oturumları yapılacaktır. |
Work will be carried out to implement the concepts and subjects which are covered at the lecture sessions. | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
Java Development Kit ve Netbeans IDE yardımıyla programlama etkinliği yürütülecektir. |
The students must install Java Development Kit and NetBeans IDE to compile and run programs. | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 30 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
- | - | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
1 | 15 | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
12 | 15 | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |