DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
01.10.2023
|
Dersin Adı: Bilgi İşlem Algoritmaları | Course Name: Data Processing Algorithms |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 333/E | 5 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT226-E / MUH212-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
10 | 90 | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Algoritma Matematiği, Mertebe Hesabı, Algoritmalar ve Veri Yapıları ile Problem Çözme, Algoritma Analizi, Çizge Algoritmaları, Açgözlü Algoritmalar, Böl ve Yönet, Dinamik Programlama, Ağ Üzerinde Akım, 'P Eşit Midir NP' Problemi |
Mathematics of Algorithms, Order of Magnitude, Problem Solving with Algorithms and Data Structures, Analysis of Algorithms, Graph Algorithms, Greedy Algorithms, Divide and Conquer, Dynamic Programming, Network Flow, P vs NP Problem | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar, Algoritma Analizinin Önemi ve Örnekler | I |
2 | Kararlı Eşleştirme Problemi, Gale-Shapley Algoritması | I, III |
3 | Hesaplanabilirlik, Veri Boyutuna Göre Çalışma Zamanın Artması | I |
4 | Çizgeler: Bağlantısallık, Gezinme, İki Parçalılık, Topolojik Sıralama | I, III |
5 | Aç Gözlü Algoritmalar: Para Bozma, Zaman Planlama, Aralık Bölüntüleme, Gecikmeyi En Aza İndirgeme | I, III |
6 | Aç Gözlü Algoritmalar: Dijkstra'nın En Kısa Yol Algoritması, En Küçük Kapsar Ağaç Problemi için Prim ve Kruskal Algoritmaları | II, III |
7 | Böl ve Yönet: Birleştirmeli Sıralama, Evirtim Sayma, En Yakın Nokta Çifti | I, III |
8 | Böl ve Yönet: Temel Teorem; Tamsayı, Matris ve Polinom Çarpımı | II, III |
9 | Dinamik Programlama: Fibonacci Dizisi, Yol Sayma, Ağırlıklı Zaman Planlama | I, III |
10 | Dinamik Programlama: En Büyük Alt Dizi, Parçalı En Küçük Kareler, Sırt Çantası Problemi | II, III |
11 | Ağ Üzerinde Akım: En Büyük Akım ve En Küçük Kesi, Ford-Fulkerson Algoritması | I, III |
12 | Ağ Üzerinde Akım: İki Parçalı Eşleştirme, Mükemmel Eşleştirme, Ayrık Yol Problemi | II, III |
13 | Polinom Zaman İndirgemeleri: Bağımsız Küme, Düğüm Örtüsü, Küme Örtüsü, Sağlanabilirlik | III, IV |
14 | P ile NP Arasındaki İlişki | IV |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Basic Concepts, The Importance of Analysis of Algorithms and Examples | I |
2 | Stable Matching Problem, Gale-Shapley Algorithm | I, III |
3 | Computational Tractability, Asymptotic Order of Growth, Common Running Times | I |
4 | Graphs: Connectivity, Traversal, Bipartiteness, Topological Ordering | I, III |
5 | Greedy Algorithms: Coin Changing, Interval Scheduling, Interval Partitioning, Scheduling to Minimize Lateness | I, III |
6 | Greedy Algorithms: Dijkstra's Shortest Path Algorithm, Prim's and Kruskal's Algorithms for Minimum Spanning Tree Problem | II, III |
7 | Divide and Conquer: Mergesort, Counting Inversions, Closest Pair of Points | I, III |
8 | Divide and Conquer: Master Theorem; Integer, Matrix and Polynomial Multiplication | II, III |
9 | Dynamic Programming: Fibonacci Sequence, Counting Paths, Weighted Interval Scheduling | I, III |
10 | Dynamic Programming: Maximum Subarray, Segmented Least Squares, Knapsack Problem | II, III |
11 | Network Flow: Maximum Flow and Minimum Cut, Ford-Fulkerson Algorithm | I, III |
12 | Network Flow: Bipartite Matching, Perfect Matching, Disjoint Path Problem | II, III |
13 | Polynomial Time Reductions: Independent Set, Vertex Cover, Set Cover, Satisfiability | III, IV |
14 | The P Versus NP Problem | IV |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
J. Kleinberg & E. Tardos, Algorithm Design, Addison Wesley, 2006. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
G. Brassard & P. Bratley, Fundamentals of Algorithmics Prentice Hall, 1996. R. Sedgewick, Algorithms in C, Addison Wesley, 1990. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Laboratuvar uygulamaların devamı ödev olarak bırakılacaktır. |
Continuation of laboratory work will be left as homework. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
Uygulama bilgisayar laboratuvarında gerçeklenecektir. |
The application will be carried out in the computer laboratory. | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
Programlar bilgisayarda kodlanacaktır. |
Programs will be coded on the computer. | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
Güncel teknolojiler öğrenci tarafından araştırılacaktır. |
Current technologies will be researched by the student. |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
12 | 30 | |
Ödevler (Homework) |
1 | 10 | |
Projeler (Projects) |
1 | 20 | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
At least 35% (i.e. 21 out of 60) from the in-term assessments |