DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
01.10.2024
|
Dersin Adı: Briç | Course Name: Bridge |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 310/E | 6, 7, 8 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Seçmeli
(Elective) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
Yok (None) |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
40 | - | 50 | 10 |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Briçin Temel Kavramları ve Kuralları, El Değerlendirme, Açışlar ve Cevapları, Temel Kart Oyunu ve Savunma, Kart Kombinasyonları, Oyun Planı, Konvansiyonlar, Puanlama. Briçin Matematiksel Temelleri, Kombinatorik, Boş Yerler Yasası, Monty Hall Problemi, Koşullu Olasılık, Bayes Teoremi, Alternatifler Yasası, Sınırlı Seçim İlkesi. Briç Etiği. |
Fundamental Concepts and Rules of Bridge, Hand Evaluation, Opening Bids and Their Responses, Basic Card Play and Defense, Card Combinations, Game Plan, Conventions, Scoring. Mathematical Essentials of Bridge, Combinatorics, Law of Vacant Places, Monty Hall Problem, Conditional Probability, Bayes Theorem, Law of Alternatives, Principle of Restricted Choice. Bridge Ethics. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Briçin Temel Kavramları ve Kuralları | I |
2 | El Değerlendirme, Briç Etiği | I, IV |
3 | Bir Seviyesinde Açışlar | I |
4 | Temel Yer Oyunu, Kombinatorik | II, III |
5 | Temel Savunma Oyunu, Boş Yerler Yasası | II, III |
6 | Kart Kombinasyonları, Koşullu Olasılık | II, III |
7 | Zayıf Açışlar, Bayes Teoremi | II, III |
8 | Stayman Konvansiyonu, Jacoby Transferi | II |
9 | Monty Hall Problemi | III |
10 | Oyun Planı, Alternatifler Yasası | II, III |
11 | Açış Cevapları, Sınırlı Seçim İlkesi | II, III |
12 | Şilem ve Granşilem Konuşmaları ve Konvansiyonları | III |
13 | Puan Hesaplama | III |
14 | Turnuva Oyunu | IV |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Fundamental Concepts and Rules of Bridge | I |
2 | Hand Evaluation, Bridge Ethics | I, IV |
3 | Opening 1-Bids | I |
4 | Basic Card Play, Combinatorics | II, III |
5 | Basic Defense, Law of Vacant Places | II, III |
6 | Card Combinations, Conditional Probability | II, III |
7 | Weak 2-Bids, Bayes Theorem | II, III |
8 | Stayman Convention, Jacoby Transfer | II |
9 | Monty Hall Problem | III |
10 | Game Plan, Law Of Alternatives | II, III |
11 | Responses to Bids, Principle of Restricted Choice | II, III |
12 | Slam and Grand Slam Seeking | III |
13 | Scoring | III |
14 | Tournament Play | IV |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Terence Reese & Albert Dormer, A'dan Z'ye Briç, Gün Yayıncılık, 2003 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Türkiye Briç Federasyonu – Briç Kütüphanesi (çevrimiçi) Edgar Kaplan, Winning contract bridge complete, New York: Fleet Pub. Corp., 1964 Ethem Urkaç, 2/1 Beşli Majör - Deklarasyon, Çatı Kitapları, 2004. Ethem Urkaç, Kart Oyunu, Troya Yayınları, 2008. Ethem Urkaç, Defans, Troya Yayınları, 2008. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
Öğrenciler Bridge Base Online üzerinden çevrimiçi oyunlara katılıp pratik yapacaklardır. |
Students will practice by playing online games via Bridge Base Online. | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
Öğrenciler FunBridge uygulaması üzerinden pratik yapacaklardır. |
Students will practice using FunBridge app. |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
12 | 30 | |
Ödevler (Homework) |
2 | 20 | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
1 | 10 | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
Yarıyıl içi çalışmalarından en az %35 (yani 60'ta 21) başarı ve derslere %70 devam |