DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
13.02.2024
|
Dersin Adı: İleri Matematik | Course Name: Advanced Mathematics |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 272/E | 4 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT188-E / MAT213-E / MAT104-E / MAT102-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
100 | - | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Reel Sayı Dizileri ve Serileri ve Yakınsaklık. Sonlu Boyutlu Vektör Uzayları. Young, Hölder ve Minkowski Eşitsizlikleri. Metrik Uzayları. Metrik Uzaylarında Diziler. Yakınsaklık ve Sınırlılık. Cauchy Dizileri ve Tam Uzaylar. Metrik Uzaylarının Topolojisi: Açık ve Kapalı Kümeler. Tıkızlık. Heine-Borel Teoremi. Metrik Uzaylar Üzerindeki Sürekli Reel Fonksiyonlar ve Üzerlerindeki Metrik Yapıları. Süreklilik ve Düzgün Süreklilik. Lipschitz Sürekliliği. Türevler. C^k[a,b] ve ell^p Normlu Uzayları. Metrik Uzaylarda Fonksiyon Dizi ve Serileri. Noktasal ve Düzgün Yakınsama. Düzgün Yakınsama için Cauchy Kriteri. Weierstrass’ın M-testi. Stone-Weierstrass Teoremi. Hilbert Uzayları. |
Sequences and Series of Real Numbers and Convergence. Finite Dimensional Real Vector Spaces. Young’s, Hölder’s and Minkowski’s Inequalities. Metric Spaces. Sequences in Metric Spaces. Convergence and Boundedness. Cauchy Sequences and Completeness. Topology of Metric Spaces: Open and Closed Sets. Compactness. Heine-Borel Theorem. Real Valued Continuous Functions on Metric Spaces and Their Metric Structure. Continuity and Uniform Continuity. Lipschitz Continuity. Total Derivative. C^k[a,b] and ell^p spaces. Sequences and Series of Real Valued Functions on Metric Spaces. Pointwise and Uniform Convergence. Cauchy Criterion for Uniform Convergence. Weierstrass M-test. The Stone-Weierstrass Theorem. Hilbert Spaces. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Reel Sayılar, Reel Sayılarda Diziler ve Seriler, Yakınsaklık | I |
2 | Nümerik Seriler için Yakınsaklık Testleri | I |
3 | Sonlu boyutlu Vektör Uzayları, Norm ve Uzaklık, Young, Hölder ve Minkowski Eşitsizlikleri | I, II |
4 | Metrik Uzayları, Metrik Uzaylarında Diziler, Yakınsaklık ve Sınırlılık | I |
5 | Cauchy Dizileri ve Tamlık | I |
6 | Metrik Uzaylarında Topoloji: Açık ve Kapalı Kümeler | I, II |
7 | Tıkızlık, Heine-Borel Teoremi | I, II, III |
8 | Metrik Uzaylarında Sürekli Reel Fonksiyonlar ve Bunların Üzerlerindeki Metrik Yapılar | I |
9 | Süreklilik ve Düzgün Süreklilik, Türevler | I, II, III |
10 | Metrik Uzayları Üzerindeki Sürekli Reel Fonksiyon Dizi ve Serileri, Noktasal ve Düzgün Yakınsama | I, II, III |
11 | Stone-Weierstrass Teoremi | I, II, III |
12 | Düzgün Yakınsama için Cauchy Kriteri, Weierstrass M-Testi | I, II, III |
13 | ell^p Uzayları ve Bunların Dualleri | I, II, III |
14 | Hilbert Uzayları | I, II, III |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Real Numbers, Sequences and Series of Real Numbers, Convergence | I |
2 | Tests for Convergence of Numerical Series | I |
3 | Finite Dimensional Real Vector Spaces, Norm and Distance, Young’s, Hölder’s and Minkowski’s Inequalities | I, II |
4 | Metric Spaces, Sequences, Convergence and Boundedness in Metric Spaces | I |
5 | Cauchy Sequences and Completeness | I |
6 | Topology of Metric Spaces: Open and Closed Sets | I, II |
7 | Compactness, Heine-Borel Theorem | I, II, III |
8 | Real Valued Continuous Functions on Metric Spaces and Their Metric Structures. | I |
9 | Continuity and Uniform Continuity, Total Derivatives | I, II, III |
10 | Sequences and Series of Real Valued Functions on Metric Spaces, Point-Wise and Uniform Convergence | I, II, III |
11 | The Stone-Weierstrass Theorem | I, II, III |
12 | Cauchy Criterion for Uniform Convergence, Weierstrass M-Test | I, II, III |
13 | The ell^p Spaces and Their Duals | I, II, III |
14 | Hilbert Spaces | I, II, III |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | |||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | |||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | |||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | |||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
1. W. R. Parzynski and P. W. Zipse, Introduction to Mathematical Analysis, McGraw-Hill Book Company, 1987. 2. Erwin O. Kreyszig, Introductory Functional Analysis with Applications, Wiley; 1-st edition, 1989. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
3. W. Rudin, Principles of Mathematical Analysis, McGraw-Hill, 1976 4. Micheal O. Searcoid, Metric Spaces, Springer, 2007. 5. Robert G. Bartle and Donald R. Sherbert, Introduction to Real Analysis, John Wiley & Sons; 3-rd edition, 2000. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 30 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
2 | 30 | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |