DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
12.02.2024
|
Dersin Adı: Kısmi Diferansiyel Denklemler | Course Name: Partial Differential Equations |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 234/E | 4 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
MAT201-E / MAT210-E / MAT232-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
70 | 30 | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Kısmi Diferansiyel Denklemler-Temel Kavramlar, Birinci Mertebe Lineer Denklemler, Temel Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Türetilişleri Hakkında Bilgiler, Kısmi Diferansiyel Denklemler Problemlerinin Türleri, İkinci Mertebe Lineer Denklemlerin Sınıflandırılması. Tüm Reel Eksende Dalga ve Isı/Difüzyon Denklemlerinin Başlangıç Değer Problemlerinin Çözümleri, Teklik için Enerji Yöntemleri ve Maksimum İlkesi. Yansıma Yöntemiyle Yarı-Reel Eksende Isı/Difüzyon Denklemi, Yarı-Reel Eksende ve Sonlu Aralıkta Dalga Denkleminin Çözümü. Tüm Reel Eksende Homojen Olmayan Dalga ve Isı/Difüzyon Denkleminin Çözümü. Değişkenlere Ayırma Yöntemiyle Sonlu Aralıkta Dalga ve Isı/Difüzyon Denkleminin Çözümü. Harmonik Fonksiyonlar, Laplace Denklemi, Maksimum İlkesi, Teklik, Değişmezlik, Sınır Değer Problemi, Poisson Formülü. Green Özdeşlikleri ve Green Fonksiyonları. |
Partial Differential Equations-Introductory Concepts, First-Order Linear Equations, Ideas On Derivations of The Fundamental PDE’s, Types of PDE Problems, Classification of Second-Order Linear Equations. Initial Value Problem for The Wave and The Heat/Diffusion Equations on The Whole Line, Energy Methods and Maximum Principle for Uniqueness. The Homogeneous Heat/Diffusion Equation on The Half-Line, The Homogeneous Wave Equation On The Half-Line and On A Finite Interval By The Method of Reflections. The Inhomogeneous Wave and Heat/Diffusion Equations On The Whole Line. The Wave and Heat/Diffusion Equations Under Initial and Boundary Conditions by The Method Of Separation of Variables. Harmonic Functions, Laplace's Equation, Maximum Principle, Uniqueness, Invariance, Poisson's Formula. Green's Identities and Green's Functions. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Kısmi Diferansiyel Denklemler, Sınıflandırma, Birinci Mertebe Lineer Denklemler, Akış, Titreşim ve Difüzyonlar | I |
2 | Başlangıç ve Sınır Koşulları, İyi Tanımlı Problem, İkinci Mertebe Denklemlerin Kanonik Formları | I |
3 | Dalgalar ve Difüzyon, Dalga Denklemi, Tüm Reel Eksende Başlangıç Değer Problemi, Nedensellik Ve Enerji, Isı/Difüzyon Denklemi-Maksimum İlkesi, Teklik, Stabilite | II |
4 | Tüm Reel Eksende Isı/Difüzyon Denklemi, Dalgalar ve Difüzyonların Karşılaştırılması | II |
5 | Yansımalar ve Kaynaklar, Yarı-Reel Eksende Isı/Difüzyon Denklemi, Dalgaların Yansıması, Yarı-Reel Eksende ve Sınırlı Aralıkta Problem | III |
6 | Kaynak Terimli Isı/Difüzyon Denklemi, Kaynak Terimli Dalga Denklemi | III |
7 | Sınır Problemleri, Değişkenlerine Ayırma, Dirichlet Koşulu | IV |
8 | Neumann Koşulu, Robin Koşulu | IV |
9 | Fourier Serileri, Katsayılar, Çift, Tek, Periyodik ve Kompleks Fonksiyonlar | IV |
10 | Harmonik Fonksiyonlar, Laplace Denklemi, Maksimum İlkesi, Dirichlet Probleminde Teklik, İki ve Üç Boyutta Değişmezlik, Dörtgen ve Küp Bölgede Çözüm | V |
11 | Poisson Formülü, Ortalama Değer Özelliği, Maksimum İlkesi, Diferansiyellenebilirlik | V |
12 | Green Özdeşlikleri ve Green Fonksiyonları, Birinci Green Özdeşliği, Ortalama Değer Özelliği, Maksimum İlkesi, Dirichlet Probleminde Teklik, Dirichlet İlkesi | V |
13 | İkinci Green Özdeşliği, Temsil Formülü, | V |
14 | Green Fonksiyonları, Yarı-Uzay ve Küre Üzerinde Problem | V |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Partial Differential Equations, Classification, First-Order Linear Equations, Flows, Vibrations and Diffusions | I |
2 | Initial and Boundary Conditions, Well-Posed Problems, Types of Second-Order Equations | I |
3 | Waves and Diffusions, The Wave Equation, Initial Value Problem on The Whole Line, Causality and Energy, The Diffusion Equation, Maximum Principle, Uniqueness, Stability | II |
4 | Diffusion on The Whole Line, Comparison of Waves and Diffusions | II |
5 | Reflections and Source, Diffusion on The Half-Line, Reflections of Waves | III |
6 | Diffusion with a Source, Waves with a Source | III |
7 | Boundary Problems, Separation of Variables, The Dirichlet Condition | IV |
8 | The Neumann Condition, The Robin Condition | IV |
9 | Fourier Series, The Coefficients, Even, Odd, Periodic and Complex Functions | IV |
10 | Harmonic Functions, Laplace's Equation, Maximum Principle, Uniqueness of The Dirichlet Problem, Invariance in Two Dimensions, Invariance in Three Dimensions | V |
11 | Rectangles and Cubes, Poisson's Formula, Mean Value Property, Maximum Principle, Differentiability | V |
12 | Green's Identities and Green's Functions, Green's First Identity, Mean Value Property, Maximum Principle, Uniqueness of Dirichlet's Problem, Dirichlet's Principle | V |
13 | Green's Second Identity, Representation Formula, Green's Functions | V |
14 | Half-Space And Sphere | V |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
W.A. Strauss, Partial Differential Equations, An Introduction, 2nd Ed., Wiley, 2008. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Y. Pinchover & J. Rubinstein, An Introduction to Partial Differential Equations, Cambridge University Press, 2005. T. Myint-U & L. Debnath, Linear Partial Differential Equations for Scientists and Engineers, 4th Ed., Birkhauser, 2007. R. Haberman, Applied Partial Differential Equations with Fourier Series and Boundary Value Problems, 5th Edition, Pearson, USA. W.E. Williams, Partial Differential Equations, Oxford University Press, 1980. P. O’Neil, Beginning Partial Differential Equations, 3rd Ed., Wiley, 2014. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 40 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
2 | 20 | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
Yıl içi çalışmalardan en az %25 (yani 60'ta 15) almak |