DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
29.01.2025
|
Dersin Adı: Veri Yapıları | Course Name: Data Structures |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 226/E | 4 | 3 | 4.5 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
BIL100E / BIL104E / BIL110E / BIL112E / BIL113E / MAT115-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
20 | 50 | 30 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Arama Algoritmaları, Diziler, Bağlı Listeler, Özyinelemeler, Yığıtlar, Kuyruklar, Ağaçlar, Öncelikli Kuyruklar, Yığın Ağaçları, Karım Tabloları, Çizgelere Giriş, Sıralama Algoritmaları |
Searching Algorithms, Arrays, Linked Lists, Recursions, Stacks, Queues, Trees, Priority Queues, Heaps, Hash Tables, Introduction to Graphs, Sorting Algorithms | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Veri Yapılarına ve Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş | I |
2 | Temel Arama Algoritmaları | I |
3 | Diziler, Sıralamanın Temelleri | I |
4 | Tek Yönlü Bağlı Listeler | II |
5 | Dairesel ve Çift Yönlü Bağlı Listeler | II |
6 | Özyinelemeler | II |
7 | Yığıt, Kuyruk | III |
8 | Ağaçlar | IV |
9 | İkili Ağaçlar | IV |
10 | AVL Ağaçları | IV |
11 | Öncelikli Kuyruk, Yığın Ağacı | III |
12 | Karım Tabloları | V |
13 | Çizgelere Giriş | V |
14 | Sıralama Algoritmaları | I |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Introduction to Data Structures and Object Oriented Programming | I |
2 | Basic Searching Algorithms | I |
3 | Arrays, Basics of Sorting | I |
4 | Singly Linked Lists | II |
5 | Circularly and Doubly Linked Lists | II |
6 | Recursions | II |
7 | Stack, Queue | III |
8 | Trees | IV |
9 | Binary Trees | IV |
10 | AVL Trees | IV |
11 | Priority Queue, Heap | III |
12 | Hash Tables | V |
13 | Introduction to Graphs | V |
14 | Sorting Algorithms | I |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
M. T. Goodrich, R. Tamassia, D. Mount, Data Structures & Algorithms in C++ (2nd Edition), John Wiley & Sons, 2011. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
P. S. Deshpande, O. G. Kakde, C & Data Structures, Charles River Media, 2004. R. Sedgewick, Algorithms in C, Addison Wesley, 1990. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Laboratuvar uygulamaların devamı ödev olarak bırakılacaktır. |
Continuation of laboratory work will be left as homework. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
Uygulama bilgisayar laboratuvarında gerçeklenecektir. |
The application will be carried out in the computer laboratory. | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
Programlar bilgisayarda kodlanacaktır. |
Programs will be coded on the computer. | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
Güncel teknolojiler öğrenci tarafından araştırılacaktır. |
Current technologies will be researched by the student. |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
12 | 30 | |
Ödevler (Homework) |
1 | 10 | |
Projeler (Projects) |
1 | 20 | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
At least 35% (i.e. 21 out of 60) from the in-term assessments |