DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
05.07.2021
|
Dersin Adı: Matematik I | Course Name: Mathematics I |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 187/E | 1 | 5 | 7 | 4 | 2 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
Yok (None) |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
100 | - | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Tek Değişkenli Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik, Türev, Türevin Uygulamaları, Eğri Çizimi, Asimptotlar, Integral, İntegral Hesabının Temel Teoremi, İntegralin Uygulamaları, Transandan Fonksiyonlar, İntegral Teknikleri, Belirsizlik Şekilleri, L’Hopital Kuralı, Genelleştirilmiş İntegraller |
Functions of a Single Variable, Limits and Continuity, Derivatives, Applications of Derivatives, Sketching Graphs of Functions, Asymptotes, Integration, Fundamental Theorem of Calculus, Applications of Integrals, Transcendental Functions, Techniques of Integration, Indeterminate Forms, L’Hopital’s Rule, Improper Integrals | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Başlangıçlar/Limit ve Süreklilik | I |
2 | Limit ve Süreklilik | I |
3 | Türev | I |
4 | Türev | I |
5 | Türevin Uygulamaları | II |
6 | Türevin Uygulamaları | II |
7 | İntegral | III |
8 | İntegral Teknikleri | IV |
9 | İntegral Teknikleri | IV |
10 | İntegralin Uygulamaları | III |
11 | İntegralin Uygulamaları | III |
12 | Transandan Fonksiyonlar | IV |
13 | L’Hopital Kuralı | V |
14 | Genelleştirilmiş Integraller | V |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Preliminaries/Limits and Continuity | I |
2 | Limits and Continuity | I |
3 | Derivatives | I |
4 | Derivatives | I |
5 | Application of Derivatives | II |
6 | Application of Derivatives | II |
7 | Integration | III |
8 | Techniques of Integration | IV |
9 | Techniques of Integration | IV |
10 | Applications of Integrals | III |
11 | Applications of Integrals | III |
12 | Transcendental Functions | IV |
13 | L’Hopital’s Rule | V |
14 | Improper Integrals | V |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | |||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | |||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Thomas’ Calculus, 13th edition, G. B. Thomas, R. L. Finney, M. D. Weir, F. R. Giordano, Addison-Wesley. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
James Stewart, Calculus, 8th edition, Cengage Learning, 2015. |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Haftalık ödev verilecektir. |
Weekly homework will be given. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
Sembolik hesaplamalar için bilgisayar kullanımı teşvik edilecektir. |
The use of computer for symbolic calculations will be encouraged. | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
Kısa sınavlar sözlü olarak (beyaz tahtada) yapılacaktır. |
The quizzes will be oral (on the whiteboard). |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
5 | 50 | |
Ödevler (Homework) |
4 | 20 | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 30 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
min 30% from in-term assessments |