![]() |
DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
29.09.2024
|
Dersin Adı: Soyut Matematik | Course Name: Abstract Mathematics |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 175/E | 1 | 3 | 4.5 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
Yok (None) |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
100 | - | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Önermeler ve Önermesel Fonksiyonlar. Niceleyiciler. Kümeler ve Küme İşlemleri. Çarpım Kümeleri. Bağıntılar ve Fonksiyonlar. Denklik ve Sıralama Bağıntıları. Zorn Lemması. Bileşke ve Ters Fonksiyonlar. Birebir ve Örten Fonksiyonlar. Sonlu ve Sonsuz Kümeler. Sayılabilirlik. Cantor’un Diyagonal Argümanı. Doğal Sayılar ve Tümevarım Prensibi. Tam Sayıların ve Rasyonel Sayıların İnşası. Asal Sayılar ve İrrasyonel Sayılar. Değişmeli Gruplar, Halkalar ve Cisimler. |
Propositions and Propositional Functions. Quantifiers. Sets and Operations on Sets. Product Sets. Relations and Functions. Equivalence Relations and Order Relations. Zorn’s Lemma. Composition Functions and Inverse Functions. One-to-one and Onto Functions. Finite and Infinite Sets. Countability. Cantor’s Diagonal Argument. Natural Numbers and Mathematical Induction. Constructions of Integers and Rational Numbers. Prime Numbers and Irrational Numbers. Abelian Groups, Rings and Fields. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Önermeler ve Önermeler Mantığı | I |
2 | Geçerlilik, Tutarlılık ve Kanıtlar | I |
3 | Önermesel Fonksiyonlar, Niceleyiciler, Serbest ve Bağlı Değişkenler | I |
4 | Basit Kanıt Yöntemleri ve Stratejileri | I, II |
5 | Kümeler ve Küme İşlemleri, Küme Çarpımı | I, II, III |
6 | Bağıntılar, Yarı Fonksiyonlar ve Fonksiyonlar | I, II, III |
7 | Denklik ve Sıralama Bağıntıları | I, II, III, IV |
8 | Bağıntıların ve Fonksiyonların Bileşkesi, Birebir ve Örten fonksiyonlar, Ters Fonksiyonlar | I, II, III, IV |
9 | Sonlu ve Sonsuz Kümeler, Sayılabilir Kümeler, Cantor’un Diyagonal Argümanı | I, II, III, IV |
10 | Doğal Sayılar ve Tümevarım | I, II, III, IV |
11 | Asal Sayılar ve Asal Sayılar Kümesinin Sonsuzluğu | I, II, III, IV |
12 | Tam Sayıların ve Rasyonel Sayıların İnşası, İrrasyonel Sayılar, Kompleks Sayılar | I, II, III, IV |
13 | Monoidler ve Gruplar, Değişmeli Gruplar | I, II, III, IV, V |
14 | Halkalar ve Cisimler | I, II, III, IV, V |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Propositions and Propositional Calculus | I |
2 | Validity, Consistency, Proofs | I |
3 | Propositional Functions, Quantifiers, Free and Bound Variables | I |
4 | Simple Proof Techniques and Strategies | I, II |
5 | Sets, Operations on Sets, Product Sets | I, II, III |
6 | Relations, Partial Functions and Functions | I, II, III |
7 | Equivalence Relations and Order Relations | I, II, III, IV |
8 | Compositions of Relations and Functions. One-to-one and Onto Functions, Inverse Functions | I, II, III, IV |
9 | Finite and Infinite Sets, Countable Sets, Cantor’s Diagonal Argument | I, II, III, IV |
10 | Natural Numbers and Mathematical Induction | I, II, III, IV |
11 | Prime Numbers and Infinitude of Prime Numbers | I, II, III, IV |
12 | Constructions of Integers and Rational Numbers, Irrational Numbers, Complex Numbers | I, II, III, IV |
13 | Monoids and Groups, Commutative Groups | I, II, III, IV, V |
14 | Rings and Fields | I, II, III, IV, V |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | |||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | |||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | |||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | |||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | |||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | |||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | |||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
``Proofs and Fundamentals: A first course in abstract mathematics'', by E.D. Bloch |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals: A first course in abstract mathematics”, Undergraduate Texts in Mathematics. Springer, New York, 2011. Steven Galovich, 1989, “Introduction to Mathematical Structures”, Harcourt Brace, Academik Press, ISBN:978015543468 |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Ödevler sınavlar için kaynak olarak kullanılabilir. |
Homeworks may be used as a source for exams. | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 30 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
4 | 30 | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
Vizeye ve 2 kısa sınava girmek ve yıl içi çalışmadan en az %35 almak. |