DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
30.01.2025
|
Dersin Adı: Ayrık Matematik | Course Name: Discrete Mathematics |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 148/E | 2 | 3 | 4.5 | 3 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
Yok (None) |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
100 | - | - | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Kombinasyonlar, Permütasyonlar, Binom Teoremi ve Uygulamaları, Sayma Teknikleri. Algoritmalar ve Analizleri, Yineleme Algoritmaları. Tam sayıların Bilgisayarda Temsili, Euclid Algoritması, RSA Şifreleme Algoritması. Yineleme Bağıntıları, Çözümleme, Algoritma Analizine Uygulama. Çizge Kuramına Giriş. Boole Cebri, Kombinatoryal Devreler. Sonlu Durum Makineleri, Sonlu Durum Otomatları ve Turing Makinesi. |
Combinations, Permutations, Binomial Theorem and Applications, Counting. Algorithms and Their Analysis, Recursive Algorithms. Representations of Integers, Euclid Algorithm, RSA Cryptosystem. Recurrence Relations, Their Solutions, Application to Analysis of Algorithms. A Basic Introduction to Graph Theory. Boolean Algebra, Combinatorial Circuits, Finite State Machines, Finite State Automata and Turring Machine. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | İspat Yöntemleri ve Tümevarım ile İspat | I |
2 | Fonksiyonların Büyümesi ve Algoritma Analizi | II |
3 | Algoritma Analizi | II |
4 | Yineleme Bağıntıları ve Çözümleri | III |
5 | Geren Fonksiyonlar | III |
6 | Üslü Geren Fonksiyonlar | III |
7 | Sayılar Teorisi | IV |
8 | Graflara Giriş | V |
9 | Euler ve Hamilton Çevrimleri | V |
10 | En Kısa Yol Algoritması, Düzlemsel Graflar | V |
11 | Ağaçlar, İzomorfizm, Huffman, Karar Ağaçları, Örten Ağaclar | VI |
12 | Bool Cebri ve Kombinatoriyal Devreler | VII |
13 | Sonlu Durum Makinaları ve Otomatları | VIII |
14 | Turing Makinesi | VIII |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Methods of Proof and Mathematical induction | I |
2 | Growth of the Function an Algorithm Analysis | II |
3 | Algorithm Analysis | II |
4 | Recurrence Relations and Their Solutions | III |
5 | Generating functions | III |
6 | Exponential Generating Functions | III |
7 | Number Theory | IV |
8 | Introduction to the Graphs | V |
9 | Euler and Hamilton Cycles | V |
10 | Shortest Path Algorithm, Planar Graphs | V |
11 | Trees, Isomorphism, Huffman Tree, Decision Trees and Spanning Trees | VI |
12 | Bool Algebra and Combinatorial Circuits | VII |
13 | Finite State Machines and Automata | VIII |
14 | Turing Machine | VIII |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | |||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | |||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | |||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | |||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | |||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | |||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | |||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | |||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Introductory Combinatorics, R.A Brualdi, V. Ed 2009 |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Discrete Mathematics and Its Applications, K.H. Rosen VI. Ed. 2007 Discrete Mathematics, K. Ross & C. Wright V. Ed 2002 |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 30 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
2 | 30 | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |