DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
29.01.2025
|
Dersin Adı: Matematik Mühendisliğine Giriş ve Etik | Course Name: Introduction to Mathematical Engineering and Ethics |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 117/E | 1 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
Yok (None) |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
20 | 20 | 40 | 20 |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Matematik Mühendisliği Bölümü Tanıtımı, İTÜ Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Bilgilendirmesi, Erasmus, Staj, Çift Anadal, Yandal Konularında Bilgilendirme, Matematik Tarihine Kısa Bir Bakış, Matematikçiler için Temel Çalışma ve Mantıksal Düşünme Becerileri, Matematiksel Kanıt Teknikleri, Etiğe Giriş, Meslek Etiği, Mühendislik Etiği, Mühendislerinin Profesyonel İş Yaşamında Çalışma Alanları. |
Introduction to the Department of Mathematical Engineering, ITU Regulations on Undergraduate Education, General Information about ERASMUS+, Internship, Double Major and Minor Programs, A Brief Survey on the History of Mathematics, Fundamental Skills For Studying and Logical Thinking in Mathematics, Techniques of Mathematical Proofs, Introduction to Ethics, Professional Ethics, Engineering Ethics, Job Opportunities in Professional Life for Mathematical Engineers. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Matematik Mühendisliği Bölümü Tanıtımı | III |
2 | İTÜ Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği / Matematik Tarihine Kısa Bir Bakış | I, III |
3 | Kısa Mantık Özeti / Matematikte Mantıksal Düşünme Becerileri | I |
4 | Matematikçiler için Temel Çalışma Becerileri / Polya’nın 4-Adım Problem Çözme Metodu | I |
5 | ERASMUS+ Hakkında Genel Bilgilendirme / Zorunlu Staj Hakkında Genel Bilgilendirme | III |
6 | Çift Anadal ve Yandal Hakkında Genel Bilgilendirme | III |
7 | Matematikte Tanım, Teorem ve Kanıt Okuma Yöntemleri, Matematiksel Kanıt Teknikleri | I |
8 | Milenyum Problemleri ve Tarihi Gelişimleri Hakkında Genel Bilgilendirme | I |
9 | Etiğe Giriş | IV |
10 | Meslek Etiği | IV |
11 | Mühendislik Etiği | IV |
12 | Meslek ve Mühendislik Etiği Açısından Vaka Analizleri | IV |
13 | Matematik Mühendislerinin Profesyonel İş Yaşamında Çalışma Alanları | II |
14 | Matematik Mühendislerinin Profesyonel İş Yaşamında Çalışma Alanları | II |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Introduction to the Department of Mathematical Engineering | III |
2 | ITU Regulations on Undergraduate Education / A Brief Survey on the History of Mathematics | I, III |
3 | A Brief Summary of Logic / Skills for Logical Thinking in Mathematics | I |
4 | Fundamental Study Skills For Mathematicians / Polya’s 4-Step Problem Solving Method | I |
5 | General Information about ERASMUS+ / General Information about Compulsory Internship | III |
6 | General Information about Double Major Program and Minor Program | III |
7 | Methods for Reading a Definition, Theorem and Proof in Mathematics | I |
8 | A General Information About The Millennium Problems and Their Historical Developments | I |
9 | Introduction to Ethics | IV |
10 | Professional Ethics | IV |
11 | Engineering Ethics | IV |
12 | Case Analysis for Professional Ethics and Engineering Ethics | IV |
13 | Job Opportunities in Professional Life for Mathematical Engineers | II |
14 | Job Opportunities in Professional Life for Mathematical Engineers | II |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | |||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | X | ||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | |||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | |||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | |||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | X | ||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | |||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Matematikçi Gibi Düşünmek / Lisans Matematiği İçin Bir Kılavuz, Kevin Houston, Palme Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
Nasıl Çözmeli / Matematiksel Yönteme Yeni Bir Bakış, George Polya, TÜBİTAK Yayınları |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
Her öğrenciye bir bölüm mezunumuz ile röportaj yapmak temalı bir dönem projesi verilir. |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
- |
- | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
- | - | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
6 | 40 | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
1 | 20 | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
- |