DERS PROGRAMI FORMU
|
Son Güncelleme (Last Update)
30.01.2025
|
Dersin Adı: İleri Düzey Bilimsel Hesaplama | Course Name: Advanced Scientific and Engineering Computing |
Kod (Code) |
Yarıyıl (Semester) |
Kredi (Local Credits) |
AKTS Kredi (ECTS Credits) |
Ders Uygulaması, Saat/Hafta (Course Implementation, Hours/Week) |
||
Ders (Theoretical) |
Uygulama (Tutorial) |
Laboratuvar (Laboratory) |
||||
MAT 116/E | 2 | 3 | 5.5 | 2 | 0 | 2 |
Bölüm / Program (Department / Program) |
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering) |
||
Dersin Türü (Course Type) |
Zorunlu
(Compulsory) |
Dersin Dili (Course Language) |
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English) |
Dersin Ön Koşulları (Course Prerequisites) |
BIL 104-E/ BIL 110-E/MAT 115-E min DD |
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, % (Course Category by Content, %) |
Temel Bilim ve Matematik (Basic Sciences and Math) |
Temel Mühendislik (Engineering Science) |
Mühendislik / Mimarlık Tasarım (Engineering / Architecture Design) |
Genel Eğitim (General Education) |
20 | 40 | 40 | - |
Dersin Tanımı (Course Description) |
Bilimsel ve Mühendislik Hesaplamalara Giriş, Hesaplama Ortamına Giriş, Değişkenler, İşlemler, Listeler, Matrisler, Veri Çizimi, Fonksiyonlar, Görüntü İşleme Araçları, Algoritmalar, Mantıksal İşleçler, Hatalar ve Kaynakları, Döngüler, Koşullu İfadeler, Taylor Serileri, Lineer Cebir Uygulamaları, Polinomlar, Kök bulma, Eğri Uydurma, Interpolasyon, Sembolik Matematik, Sayısal İntegrasyon. |
Introduction to Scientific and Engineering Computing, Introduction to Computing Environment, Variables, Operations, Lists, Matrices, Plotting Data, Functions, Image Processing Tools, Algorithms, Logic Operators, Errors and Source of Errors, Loops, Conditional Statements, Taylor Series, Linear Algebra Applications, Polynomials, Root findings, Curve Fitting, Interpolation, Symbolic Mathematics, Numerical Integration. | |
Dersin Amacı (Course Objectives) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (Course Learning Outcomes) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
|
Students completing this course will be able to:
|
Hafta | Konular | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|---|
1 | Bilimsel ve Mühendislik Hesaplamaya Giriş | I |
2 | Programda Hesaplama Ortamına Giriş | I |
3 | Değişkenler, İşlemler | I, II, III |
4 | Data ve Fonksiyonların Grafik Çizimleri | I, II, III |
5 | Görüntü İşleme Araçları | I, II, III |
6 | Algoritmalar ve Mantık Operatörleri, Akış Kontrol, Hatalar ve Hataların Kaynakları. | I, II, IV |
7 | Döngüler, Koşullu İfadeler | I, II, IV |
8 | Fonksiyonlar | I, II, III |
9 | Taylor Serileri | I, II, III, IV |
10 | Lineer Cebir Uygulamaları | I, II, III, IV |
11 | Polinomlar | I, II, III, IV |
12 | Sembolik Matematik | I, II, III, IV |
13 | Eğri Uydurma | I, II, III, IV |
14 | Interpolasyon | I, II, III, IV |
Week | Topics | Course Learning Outcomes |
---|---|---|
1 | Introduction to Scientific and Engineering Computing | I |
2 | Introduction to Program Computing Environment | I |
3 | Variables, Operations | I, II, III |
4 | Plotting Data and Functions | I, II, III |
5 | Image Processing Tool | I, II, III |
6 | Algorithms and Logic Operators, Flow Control and Errors and Source of Errors | I, II, IV |
7 | Loops and Conditional Statements | I, II, IV |
8 | Functions | I, II, III |
9 | Taylor’s Series | I, II, III, IV |
10 | Linear Algebra Applications | I, II, III, IV |
11 | Polynomials | I, II, III, IV |
12 | Symbolic Mathematics | I, II, III, IV |
13 | Curve Fitting | I, II, III, IV |
14 | Interpolation | I, II, III, IV |
Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) | Katkı Seviyesi | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. | X | ||
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. | X | ||
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. | |||
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. | X | ||
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. | X | ||
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. | X |
Program Student Outcomes | Level of Contribution | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||
1 | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. | X | ||
2 | An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. | X | ||
3 | An ability to communicate effectively with a range of audiences. | X | ||
4 | An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. | |||
5 | An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. | X | ||
6 | An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. | X | ||
7 | An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. | X |
Ders Kitabı (Textbook) |
Amos Gilat, MATLAB: An Introduction with Applications, John Wiley & Sons, 2017. |
Diğer Kaynaklar (Other References) |
William J. Palm, Introduction to Matlab 7 for Engineers, Mc Graw Hill, 2005. www.mathworks.com |
Ödevler ve Projeler (Homework & Projects) |
- |
- | |
Laboratuvar Uygulamaları (Laboratory Work) |
- |
- | |
Bilgisayar Kullanımı (Computer Usage) |
Bilgisayar kullanımı zorunludur. |
Computer use in this course is compulsory. | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- |
- |
Başarı Değerlendirme Sistemi (Assessment Criteria) |
Faaliyetler (Activities) |
Adet (Quantity) |
Genel Nota Katkı, % (Effects on Grading, %) |
Yıl İçi Sınavları (Midterm Exams) |
1 | 40 | |
Kısa Sınavlar (Quizzes) |
4 | 20 | |
Ödevler (Homework) |
- | - | |
Projeler (Projects) |
- | - | |
Dönem Ödevi/Projesi (Term Paper/Project) |
- | - | |
Laboratuvar Uygulaması (Laboratory Work) |
- | - | |
Diğer Uygulamalar (Other Activities) |
- | - | |
Final Sınavı (Final Exam) |
1 | 40 |
VF almamak için gereken (To avoid VF) |
Yarıyıl içi çalışmalardan en az %35 başarı sağlamayan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. |